Minetest logo

IRC log for #minetest-dev, 2015-09-29

| Channels | #minetest-dev index | Today | | Google Search | Plaintext

All times shown according to UTC.

Time Nick Message
00:18 proller joined #minetest-dev
00:20 paramat joined #minetest-dev
00:23 paramat now merging game#514 game#623
00:23 ShadowBot https://github.com/minetes​t/minetest_game/issues/514 -- Added option to disable bed's night skip by LeMagnesium
00:23 ShadowBot https://github.com/minetes​t/minetest_game/issues/623 -- XPanes: Remove ugly def. by Rui914
00:32 paramat complete
00:34 cg_ joined #minetest-dev
00:50 Puma_rc joined #minetest-dev
00:56 eugd left #minetest-dev
01:24 waressearcher2 paramat: little tweaks ?
01:25 paramat i decided to review some old PRs and found 2 that could be merged
01:40 paramat left #minetest-dev
01:59 lordfingle joined #minetest-dev
02:17 cg_ i was chatting with VanessaE and i think this will help some of the issues of entities being outside of the map bounds
02:17 cg_ https://github.com/minetest/minetest/pull/3211
02:18 OldCoder cg_, thank you
02:18 cg_ i just hope someone thinks its a good idea
02:19 cg_ it only handels drops but that to is an issue
02:19 VanessaE cg_: fix your scale, you got extra 0's in those figures.
02:19 cg_ extra zeros?
02:19 cg_ shit
02:19 VanessaE -309012, 309027 so 309010
02:19 VanessaE s/3090/309/g
02:22 cg_ lol sorry code was good comment wasnt
02:37 EUGD joined #minetest-dev
02:38 EUGD anyone around who wants to bs about VAEs?
02:39 EUGD like; why not just make environment hold multiple maps?
02:45 EUGD joined #minetest-dev
03:26 Fritigern joined #minetest-dev
03:59 EUGD joined #minetest-dev
04:15 EUGD joined #minetest-dev
04:16 EUGD http://dev.minetest.net/TO​DO#Envlock_Scope_Reduction
04:16 EUGD Add a thin abstraction layer for atomic operation intrinsics.
04:16 EUGD what.
04:28 Miner_48er joined #minetest-dev
04:34 EUGD joined #minetest-dev
05:13 hmmmm that's already been done
05:17 EUGD what does it mean?
05:18 hmmmm exactly what it says
05:18 hmmmm there's no trickery
05:18 hmmmm shadowninja added them not too long ago, we just need to start using them
05:38 EUGD joined #minetest-dev
05:38 EUGD literally wtf does that mean 'atomic operation intrinsics', those sure are words
05:42 EUGD joined #minetest-dev
05:53 EUGD left #minetest-dev
05:53 Hunterz joined #minetest-dev
06:21 CraigyDavi joined #minetest-dev
06:44 hmmmm intrinsic functions for atomic operations
06:44 hmmmm an intrinsic function is a function call recognized by the compiler and replaced with one or more instructions directly
06:45 hmmmm an atomic operation is an operation that works on memory operands and locks the memory bus for the duration, preventing race conditions from occuring
06:45 hmmmm what's there not to get?  you could have figured that out from googling
06:47 Krock joined #minetest-dev
07:52 nrzkt joined #minetest-dev
08:37 Ardonel joined #minetest-dev
08:42 Amaz joined #minetest-dev
08:44 Fritigern joined #minetest-dev
09:02 proller joined #minetest-dev
09:20 Elinvention joined #minetest-dev
09:29 ElectronLibre joined #minetest-dev
09:46 julienrat joined #minetest-dev
09:46 julienrat left #minetest-dev
09:47 Soni joined #minetest-dev
10:25 Puma_rc joined #minetest-dev
10:27 ElectronLibre joined #minetest-dev
10:39 Krock joined #minetest-dev
11:10 Player_2 joined #minetest-dev
11:58 proller joined #minetest-dev
12:29 nrzkt joined #minetest-dev
12:29 julienrat joined #minetest-dev
14:18 est31 joined #minetest-dev
14:39 est31 in theory #3211 isn't needed, this commit should have taken care of it: https://github.com/minetest/minetest/commi​t/f61f817b9c170942a5b3ce3591125c2191645cd0
14:39 ShadowBot https://github.com/minetest/minetest/issues/3211 -- added much needed pos limits to drops by pinkysnowman
14:39 est31 but somehow it doesnt ...
14:39 * est31 researches
14:46 est31 I see, the problem is the implementation of core.spawn_item
14:48 est31 and partly the fact that the boundary isn't "strict"
15:00 proller joined #minetest-dev
15:12 est31 ohhh, interesting...
15:13 est31 it seems that if you put an entity into the CPT_IGNORE filled blocks at the map border, it will bloat the console with the errors like "ERROR[Server]: ServerEnv: Trying to store id=20 statically but block (1934,1,7) already contains 142 objects. Forcing delete."
15:13 est31 finally a good way to reproduce!!!
15:16 hmmmm joined #minetest-dev
15:17 CraigyDavi joined #minetest-dev
15:25 technics joined #minetest-dev
15:28 est31 what are your thoughts hmmmm about #3211
15:28 ShadowBot https://github.com/minetest/minetest/issues/3211 -- added much needed pos limits to drops by pinkysnowman
15:28 est31 I'd think this is enough for the start: https://github.com/est31/minetest/commit/​b47d16ac4113ac5fedc8051e3bef2dba29a7dd38
15:29 est31 then the above error has to be fixed as well ofc
15:31 est31 small rewordings: https://github.com/est31/minetest/commit/​a48694776ce28afa809610ca1a9f0feb5ca9c16d
15:33 proller joined #minetest-dev
15:38 nrzkt WARNING
15:38 nrzkt next commit will be the 5000, it should be a great commit. CHAMPAGNE !
15:38 nrzkt or not.
15:38 est31 that above commit isn't too great
15:38 nrzkt :'(
15:39 est31 propose another one from the PR list if you want :)
15:39 est31 it fixes an issue only partially, but at least that part is a mostly proper fix
15:39 nrzkt xD
15:40 est31 #3211 fixes the problem only partially as well, but additionally not properly.
15:40 ShadowBot https://github.com/minetest/minetest/issues/3211 -- added much needed pos limits to drops by pinkysnowman
15:41 Krock Just find a typo and use that as our holy 5000th commit
15:41 est31 lol
15:52 julienrat joined #minetest-dev
16:09 Amaz joined #minetest-dev
16:13 Hunterz joined #minetest-dev
16:26 julienrat joined #minetest-dev
16:27 H-H-H joined #minetest-dev
16:29 julienrat left #minetest-dev
16:30 kahrl found the typo: https://github.com/minetest/minete​st/blob/0cde03254a6564eaec21603e9a​dd4f14e6c2fe52/src/server.cpp#L301
16:31 est31 chararacters lol
16:35 EUGD joined #minetest-dev
16:38 kahrl wow, that typo was introduced in 2011 (commit abd106bac). Then moved around by various people (including me) to about 4 other files in the history of minetest, and no one noticed
16:39 kahrl perhaps c55 was thinking about cataracts when he wrote this :P
16:40 est31 and in the same commit, he even wrote it right
16:40 est31 lol
16:47 est31 kahrl, you want to push it?
16:51 Soni joined #minetest-dev
16:52 paramat joined #minetest-dev
16:53 Krock Yes, please push that typo fix :D
16:53 paramat i'll merge game#314 later
16:53 ShadowBot https://github.com/minetes​t/minetest_game/issues/314 -- Add protection support to seed placement and hoeing by codeandfix
17:00 est31 kahrl, everybody else, can you have a look at https://github.com/est31/minetest/commit/​035b5683fa040c4fd0e98b7237c3161d496d0d8b
17:01 nrzkt joined #minetest-dev
17:01 est31 nrzkt, too can you look at https://github.com/est31/minetest/commit/​035b5683fa040c4fd0e98b7237c3161d496d0d8b
17:01 julienrat joined #minetest-dev
17:02 Calinou joined #minetest-dev
17:05 Robert_Zenz joined #minetest-dev
17:07 nrzkt est31: seems good but i think maybe another should review this sensible code
17:22 MinetestForFun joined #minetest-dev
17:26 paramat sfan5 please could you review/approve game#420 ? small commit
17:26 ShadowBot https://github.com/minetes​t/minetest_game/issues/420 -- Adding bones' drop feature by LeMagnesium
17:26 sfan5 paramat: +1
17:26 paramat thanks
17:31 ElectronLibre joined #minetest-dev
17:39 julienrat joined #minetest-dev
18:00 Soni joined #minetest-dev
18:08 cg_ joined #minetest-dev
18:08 cg_ left #minetest-dev
18:20 Miner_48er joined #minetest-dev
18:28 eugd joined #minetest-dev
18:47 paramat left #minetest-dev
18:54 julienrat joined #minetest-dev
18:56 DFeniks joined #minetest-dev
19:31 julienrat joined #minetest-dev
19:35 Player_2 joined #minetest-dev
19:45 est31 !c 1933*16
19:45 ShadowBot est31: math calc <math expression>
19:45 est31 !c 1933 * 16
19:45 ShadowBot est31: math calc <math expression>
19:45 est31 !g 1933 * 16
19:45 ShadowBot est31: Error: invalid version
19:46 est31 damn ShadowBot
19:50 nrzkt !c "16+16"
19:50 ShadowBot nrzkt: math calc <math expression>
19:50 nrzkt !c 16+16
19:50 ShadowBot nrzkt: math calc <math expression>
19:51 nrzkt strange
19:52 Calinou !c + 16 16
19:52 ShadowBot Calinou: math calc <math expression>
19:53 Krock ShadowBot claims MTB's commands :<
19:53 ShadowBot Krock: Error: Missing ">".  You may want to quote your arguments with double quotes in order to prevent extra brackets from being evaluated as nested commands.
19:53 Krock </Krock>
19:53 Amaz joined #minetest-dev
19:55 paramat joined #minetest-dev
19:58 paramat now merging game 314 and 420
19:59 est31 paramat, can you also have a look at #3212
19:59 ShadowBot https://github.com/minetest/minetest/issues/3212 -- get_biome_id lua function by duane-r
19:59 est31 (once you are done)
19:59 paramat sure
20:05 paramat merge complete
20:09 paramat wooo down to 47 PRs
20:13 DFeniks joined #minetest-dev
20:13 eugd can we do mine?
20:14 eugd https://github.com/minetest/minetest/pull/3199
20:14 notgonnaregister joined #minetest-dev
20:16 notgonnaregister Hello. Am I interrupting any ongoing discussion?
20:17 notgonnaregister Hopefully not. I was wondering if someone could help me out with a small problem when trying to build the "NMPR" version of minetest.
20:18 paramat interruption is impossible on irc =)
20:18 Fritigern joined #minetest-dev
20:19 notgonnaregister Well, having someone talking about something else simultaneously can be just as annoying :)
20:20 notgonnaregister Long time since I messed around with Cpp code, but I thought trying to figure out minetest's source code to some extent might be a good excercise
20:22 notgonnaregister Though I get an error when trying to build, on main.h "JMutex does not name a type". Apparently just including jmutex.h ain't doing the trick. haven't really changed the code in any way, just the makefile
20:22 notgonnaregister Any thoughts?
20:23 hmmmm the "NMPR" version...?
20:23 notgonnaregister It's what it's called on the wiki, under Core Architecture
20:23 eugd he means minimalist version, right?
20:23 eugd yeah
20:24 eugd i think it's very, very old? and what the wiki says about it still being 'mostly the same' is dead wrong?
20:24 hmmmm I don't see the string "NMPR" anywhere on that page..
20:24 eugd that's my impression about most things the wiki says about 'x is outdated but still worth glancing at'
20:24 est31 there are tons of things in the codebase that didn't change since 2011/2010
20:24 notgonnaregister I just figured it would be a good way to start since jumping into the actual dev branch might be overwhelming
20:24 hmmmm ah ok
20:24 notgonnaregister I'm open to better suggestions
20:25 hmmmm ahhh
20:25 hmmmm Network Multiplayer Release
20:25 hmmmm this is 100% unsupported btw
20:26 notgonnaregister Yeah, I assumed.
20:27 hmmmm JThread is a third party library
20:27 Miner_48er joined #minetest-dev
20:27 hmmmm no idea if it's included along with that source archive
20:28 notgonnaregister It's not, neither is irrlicht.
20:28 notgonnaregister Well, anyway
20:28 est31 since SN's threading cleanup JThread is part of minetest
20:28 est31 not external anymore
20:28 younishd joined #minetest-dev
20:28 notgonnaregister Would you recommend something better for a somewhat unskilled guy with about 5 years background of programming mostly corporate bullshit applications?
20:29 notgonnaregister If something minimalistic exists, that is at least kinda-sorta similar to minetest, that'd be great.
20:29 Krock https://github.com/minetest/minete​st/blob/master/src/subgame.cpp#L88
20:29 Krock shouldn't this be ";"?
20:30 est31 no
20:30 est31 its PATH format
20:30 Krock but PATHs are seperated by a semicolon
20:31 est31 $ echo $PATH
20:31 est31 /usr/local/sbin:/usr/local/bin:/usr/sbin:/us​r/bin:/sbin:/bin:/usr/games:/usr/local/games
20:31 est31 not on linux :)
20:31 hmmmm notgonnaregister, why not just download and configure JThread?
20:31 Krock C:\Dokumente und Einstellungen\All Users\Anwendungsdaten\Oracle\Jav​a\javapath;C:\WINDOWS\system32;C
20:31 Krock I think this needs a pull
20:32 proller joined #minetest-dev
20:33 notgonnaregister I did, it's pointing to the lib alright, it's not complaining when trying to include the headers (which it did initially).
20:34 notgonnaregister But from your reactions I guess this is long forgotten code, so I aint gonna bother you much with this. I'll just try to iron out these little issues and if I can't, oh well.
20:34 hmmmm it was very different in the 0.2.x days - modern minetest is practically an operating system
20:35 hmmmm you can still get involved, just don't expect to understand everything
20:35 notgonnaregister How much can I trust the dev wiki these days?
20:35 hmmmm not much
20:35 hmmmm read the source, that's the most current, up-to-date documentation
20:36 celeron55 notgonnaregister: you need the older version of jthread
20:36 notgonnaregister I see
20:37 celeron55 1.2 that is
20:37 notgonnaregister Thanks mate.
20:38 celeron55 NMPR is mostly a historical curiosity but it might be useful for learning; i don't think checking it out is a bad idea
20:39 notgonnaregister Well, I guess I'll mess around with the main branch if I can't get this working. I had no illusions of being able to contribute anything valuable, at least not for a pretty long time. The project just caught my eye that's all
20:39 notgonnaregister But hey, who knows.
20:39 notgonnaregister Thanks for the input guys.
20:42 celeron55 minetest 0.3 doesn't build with irrlicht 1.8, on the other hand :P
20:42 waressearcher2 or its irrlicht 1.8 doesn't build with minetest 0.3
20:43 waressearcher2 no, wait
20:46 Krock waressearcher2, ehm no, Irrlicht does not depend on Minetest :P
20:46 Krock #3214
20:46 ShadowBot https://github.com/minetest/minetest/issues/3214 -- Add environment variable MINETEST_WORLD_PATH by SmallJoker
20:53 eugd joined #minetest-dev
20:56 waressearcher2 is there any assempler lanugage used in minetest ?
20:56 waressearcher2 assembler
20:57 waressearcher2 I mean for games it is not unusual have code pieces in asm for optimisation purposes
20:57 est31 no not that I knew
20:58 VanessaE hard to imagine anyone would use assembler these days, except for a compiler of course.
21:04 notgonnaregister It boggles my mind that Roller Coaster Tycoon was mostly written in assembly in the late 90s
21:08 est31 yeey champagne! minetest commit 5k!
21:08 proller joined #minetest-dev
21:10 waressearcher2 5000 changes ? since when ?
21:10 Krock \o/ PARTY HARD
21:10 waressearcher2 Krock: call miley cyrus
21:10 Krock waressearcher2: call justin bieber
21:11 Krock And I hoped the 5000th commit would be a typo fix only
21:11 est31 well, I've asked k ahrl he didnt push
21:24 Siva joined #minetest-dev
21:29 paramat for #3199 do we really need 'limit' and 'extent'? surely it's best for 'extent' to replace 'limit'?
21:29 ShadowBot https://github.com/minetest/minetest/issues/3199 -- split map_generation_limit into x/y/z components by EUGD
21:31 notgonnaregister left #minetest-dev
21:33 est31 I too think its better to have an unified setting that is read depending on type
21:34 est31 but I'd go with limit, because it wouldnt mean a change
21:35 eugd re: maintaining limit was explicit demand of c55
21:35 eugd original version was much simpler
21:36 paramat ah
21:36 eugd just removed _limit and replaced with three new _limit_x, _limit_y, _limit_z
21:37 eugd then in the comments there multiple people said to make it V3S16 so i did that
21:37 eugd also about making one setting with automatically discerned type, i addressed that in the comments there
21:38 eugd summary; don't wanna ;-)
21:49 paramat why did c55 want the 2 systems running in parallel? it seems unecessary, slower and complex, hmmmm what do you think?
21:49 eugd he wanted to retain backwards compatibility
21:49 eugd said so, couldn't just drop setting
21:50 eugd for anyone currently using
21:50 est31 there is only a minimal speed penalty, because its only calculated once, at startup
21:50 est31 thats the "static" modifier
22:13 paramat detecting data type would keep compatibility, no problem. 'limit' is very new and very few use it so it's not that critical anyway. hmmmmm is the authority on mapgen
22:14 eugd i am souring on the whole thing anyway
22:14 H-H-H joined #minetest-dev
22:14 eugd i think the direct route to VAEs is having multiple map (or map replacements) in environment
22:15 eugd in which case map_size would be essential value as core part of object
22:16 paramat even if the speed penalty is tiny, it's an ugly and unnecessary duplication. 'limit' and 'extent' will both be rarely used, and those who use 'limit' will prefer to have the control of 'extent'. sorry it took me a while to realise this
22:22 paramat (this is not negative criticism about your PR btw)
22:25 eugd none taken
22:25 eugd i said the same thing
22:25 eugd but *shrug*
22:25 eugd "Copyright (C) 2010-2013 celeron55"
22:38 eugd i really want to get input on this idea
22:39 est31 https://github.com/est31/minetest/commit/​90ebe80ec8e16a01747b0ceba8ed00e9d60c58e4
22:39 est31 can anybody review ^
22:48 eugd nope
22:48 eugd can't even comprehend
22:49 eugd well
22:51 eugd it all seems straightforward? except the last bit
22:51 eugd but i really just don't understand it
23:00 EUGD joined #minetest-dev
23:15 est31 I can explain it if you want
23:29 EUGD joined #minetest-dev
23:32 Kray_ joined #minetest-dev
23:32 deltib_ joined #minetest-dev
23:33 dzho joined #minetest-dev
23:33 dzho joined #minetest-dev
23:46 paramat left #minetest-dev

| Channels | #minetest-dev index | Today | | Google Search | Plaintext